Abonneren  Inloggen
Van onze partner Drukzo / HelloPrint

Trends in Print voor 2024

21 februari 2024

Naarmate het jaar 2024 vordert, ziet HelloPrint bepaalde trends steeds vaker terugkomen in de grafische industrie. Deze trends stimuleren niet alleen innovatie maar bevorderen ook een diepere verbinding tussen merken en hun publiek. Van duurzaamheid tot technologische vooruitgang, hieronder deelt HelloPrint de belangrijkste trends in drukwerk voor 2024.

Duurzaamheid centraal

Een van de meest significante trends in de industrie van drukwerk is de verschuiving naar duurzaamheid. Zowel consumenten als bedrijven geven steeds meer prioriteit aan milieuvriendelijke producten, wat drukkers aanzet tot het adopteren van groene alternatieven. Denk hierbij aan gerecyclede materialen, biologisch afbreekbare inkt en energie-efficiënte printtechnologieën. De inzet van HelloPrint voor duurzaamheid blijkt uit de selectie van materialen en processen die de milieu-impact minimaliseren, inspelend op de groeiende vraag naar verantwoorde productie.

Papier maakt plaats voor product

In lijn met duurzaamheidsdoelstellingen zullen het komende jaar de volumes en aantal bestellingen voor papieren drukwerk verder afnemen. Daartegenover staat een stijging op non-papieren producten, zoals kleding, geschenken en werknemerspakketten. Kwalitatief hoogwaardige en duurzame producten worden hierbij steeds vaker de standaard. Vandaar dat HelloPrint hard werkt aan het vergroten van dit aanbod, om zo tegemoet te komen aan de wensen van de klant.

Personalisatie op schaal

Door de stijgende vraag aan geschenken en werknemerspakketen, stijgt ook de vraag naar gepersonaliseerde producten, waarbij technologie maatwerk op schaal mogelijk maakt. Bedrijven kunnen nu efficiënter en tegen lagere kosten gepersonaliseerde printproducten bestellen, dankzij vooruitgang in digitale druktechnologie. Deze trend is met name voordelig voor klanten van HelloPrint Connect, dat zich richt op grafische professionals en marketeers die op zoek zijn naar op maat gemaakte campagnes die resoneren met hun doelgroep.

Toekomstvisie van HelloPrint

Het komende jaar is HelloPrint voornamelijk bezig met het verbeteren en stabiliseren van prijzen. Daarnaast gaat het verder met verbeteren van de bestelomgeving en het aanbod. Dit is mogelijk door het uitgebreide netwerk aan leveranciers. Wat niet online wordt aangeboden, kan altijd geleverd worden via een offerte, tegen de scherpste prijs. Om klanten kennis te laten maken met onze service biedt HelloPrint Connect nieuwe klanten €30 gratis tegoed aan om een eerste test-bestelling te doen. Proberen kan nooit kwaad!

Registreer je vandaag nog bij HelloPrint Connect en plaats je eerste proeforder!