Groene samenwerking blowUP media en Justdiggit
blowUP media Benelux, onderdeel van Ströer, breidt haar langdurige partnership met Justdiggit uit. Alle campagnes, zowel op de Premium Plus digitale schermen als op classic (steigerdoekreclame), worden gecompenseerd door middel van de vergroeningsprojecten van Justdiggit in Afrika. Daarnaast wordt er geld opgehaald om Justdiggit bij haar activiteiten in Afrika te ondersteunen.
Met deze nieuwe initiatieven geeft blowUP media Benelux verder invulling aan haar duurzaamheidsbeleid. Nature-based solutions leveren 37% van CO₂ reducties op, dus oplossingen zoals vergroening op grote schaal draagt bij aan het tegengaan van de opwarming van de aarde, aldus het persbericht.
Voedselzekerheid
Daarom breidt blowUP media Benelux de samenwerking met Justdiggit uit, waarin ze zich ertoe verbindt op grootschalige wijze land te herstellen in Afrika, wat zorgt voor meer water- en voedselzekerheid, verbetering van biodiversiteit en het herstel van ecosystemen. Wederom neemt blowUP media hiermee een belangrijke stap in het minimaliseren van de milieu-impact van haar activiteiten.
Miljoenenpubliek
‘blowUP media is sinds 2014 een partner van Justdiggit, waarbij we hen pro bono helpen met de verspreiding van hun groene boodschap naar een miljoenenpubliek. Onze bewustwordingscampagnes zijn te zien op al onze locaties in Nederland en België, en sinds april 2021 ook op digitale schermen in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Premium Plus staat ook voor verantwoordelijkheid nemen door duurzamere keuzes en opties te creëren voor iedereen in de keten. Met Justdiggit als Plusproject proberen we onze klanten en partners daadwerkelijk onderdeel te maken van iets groters bij inzet van onze media assets,’ aldus Ernst Vos, CCO van de blowUP media Group.
Transparantie bij media-inzet
Om de uitstoot bij media-inzet transparant te maken voor klanten, zal blowUP media gebruik maken van natureOffice certificaten die de CO₂-uitstoot kwantificeren en inzichtelijk maken. Het certificaat bevestigt de totale uitstoot die door blowUP media gecompenseerd zal worden. Deze besparingen kunnen worden gebruikt als onderdeel van de eigen duurzaamheidsprojecten van een bedrijf en zullen geheel kosteloos worden verstrekt. Naast de compensatie van haar mediacampagnes, zal blowUP media op jaarlijkse basis een financiële bijdrage leveren aan een lokaal vergroeningsproject, genaamd een Plusproject, van Justdiggit in Tanzania.
Printen op recycelbaar Echo
Sinds 2016 worden de classic campagnes van blowUP media in Nederland en België geprint op het 100% recyclebaar materiaal ECHO® en zijn er tot nu toe 70 ton PET-flessen verwerkt en 93 ton PVC bespaard. Voor de digitale schermen maakt blowUP media gebruik van duurzame leveranciers waarin zowel de productie als het gebruik ervan op circulaire basis is. Ook draagt blowUP media actief bij aan binnenstedelijke vergroening door de aanleg van verticale tuinen. Op deze manier zorgt elke vierkante meter advertising voor vierkante meters vergroening.