HP xRServices: virtuele ondersteuning op afstand
HP Inc. kondigt HP xRServices aan, mogelijk gemaakt door Microsoft Hololens 2. Hiermee kunnen klanten via mixed reality in contact komen met HP-technici, advies krijgen over elk probleem, tijdens iedere stap van de printproductie.
Microsoft Hololens 2-headset
Met de Microsoft Hololens 2-headset en ondersteund door HP xServices-oplossing, krijgen gebruikers het gevoel alsof de virtuele coach fysiek aanwezig is om hen door het proces te leiden. Hierdoor wordt er geen tijd verspild aan lange servicegesprekken, krijg je snelle oplossingen en wordt downtime van de pers minimaal gehouden.
Compatibel met alle hardware van HP industriële printers, kunnen gebruikers worden getraind op het uitvoeren van taken. De virtuele HP-technicus begeleidt stap voor stap, om gebruikers gemakkelijk te leiden naar de onderdelen en de oplossingen voor problemen die zich voordoen.
Tijdens de bèta-lancering is gebleken dat het programma problemen snel helpt oplossen, maar ook andere voordelen biedt:
- Minder afspraken of reizen nodig: de complete on-press toolset biedt alles wat je nodig hebt met de stapsgewijze begeleiding.
- Meer ondersteuning: klanten hebben nu een tweede en virtuele persoonlijke route om hen te begeleiden bij eventuele problemen, problemen of advies om de werkzaamheden in beweging te houden.
- Snellere onboarding: begeleidt nieuwe medewerkers stap voor stap door processen ‘als live’ simulatie.
Haim Levit, General Manager HP Indigo en WW Industrial Go to Market, “met de exponentiële toename van digitaal printen die de industrie voedt, hebben klanten minder tijd voor servicebezoeken en hogere productieruns om te voldoen. De manier waarop we services leveren in deze steeds evoluerende bedrijfs- en werkomgeving verandert snel, en het was een verstandige oplossing om met Microsoft aan dit project te werken. We herdefiniëren diensten voor de industrie door onze klanten een oplossing te bieden die hen niet alleen tijd bespaart, maar ook hun inkomstenmogelijkheden optimaliseert.”