Abonneren  Inloggen

Buurlanden bang voor ban op ongeadresseerd reclamedrukwerk

26 maart 2020
Premium

De grafische sector in buurlanden als Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk vreest dat het restrictieve Nederlandse beleid rondom ongeadresseerd reclamedrukwerk naar hen overwaait. ‘Het wordt tijd dat we als sector gaan vechten tegen politieke frames’, zo werd gesteld tijdens een recent symposium over handelsdrukwerk in Brussel. Een voorman van de European Letterbox Marketing Association stelde echter ook dat Nederland het probleem zelf in de hand heeft gewerkt door consumenten te bedelven onder de folders.  

Het coronavirus legt momenteel ook de sector voor ongeadresseerd reclamedrukwerk grotendeels plat. Maar vroeg of laat zal die crisis zijn overwonnen, en zal het debat over de vraag of de overheid de verspreiding van ongeadresseerd reclamedrukwerk mag frustreren, weer in de schijnwerpers terugkomen. Tóch maar even kijken, en dan ook nog kopen Steeds meer gemeent


Log in en lees alle premium artikelen gratis.

Om dit artikel te kunnen lezen moet u inloggen. Heeft u nog geen account? Registreer nu en lees al onze premium artikelen gratis!

Inloggen Gratis registreren